7 sfaturi pentru a ramane motivat cand urmezi un program de antrenament

Ati inceput vreodata un program de antrenament si apoi ati renuntat? Daca ai raspuns da, nu esti singurul. Multi oameni incep programele de antrenament, dar se pot opri cand se plictisesc, nu se bucura de ele sau nu vad rezultate repide.

Iata sapte sfaturi pentru a va ajuta sa ramaneti motivat.

1. Stabiliti obiective

Incepeti cu obiective simple si apoi mergeti pana la obiective mai mari. Amintiti-va ca obiectivele dvs. trebuie sa fie realiste si realizabile. Este usor sa fii frustrat si sa renunti daca obiectivele tale sunt prea ambitioase.

De exemplu, daca nu ati facut miscare de ceva timp, un obiectiv pe termen scurt ar putea fi sa mergeti 10 minute pe zi, cinci zile pe saptamana. Chiar si un exercitiu scurt poate avea beneficii. Un obiectiv intermediar ar putea fi mersul timp de 30 de minute, cinci zile pe saptamana. Un obiectiv pe termen lung ar putea fi mersul pe jos 5 km.

Pentru majoritatea adultilor sanatosi, Departamentul de Sanatate si Servicii Umane recomanda sa faceti cel putin 150 de minute de activitate aeroba moderata sau 75 de minute de activitate aeroba viguroasa pe saptamana, sau o combinatie de activitate moderata si intensa. O cantitate mai mare de exercitii fizice va oferi beneficii si mai mari. Incercati sa includeti exercitii de intarire musculara pentru toate grupele musculare majore in rutina dvs. de exercitii de cel putin doua ori pe saptamana.

2. Incearca sa-l faci distractiv

Gasiti sporturi sau activitati care va plac si apoi variati rutina pentru a o mentine interesanta. Daca nu va plac antrenamentele, incercati ceva diferit. Alaturati-va unei ligi de volei sau softball. Luati un curs de dans de sala. Vizitati un club de sanatate sau un centru de arte martiale. Daca va place sa faceti miscare acasa, cautati pe internet videoclipuri cu diferite tipuri de cursuri de exercitii, cum ar fi yoga, antrenament pe intervale de mare intensitate sau kick-boxing. Sau mergeti la plimbare sau la jogging intr-un parc local. Descoperiti-va interesele sau talentul atletic ascuns.

Amintiti-va: exercitiile fizice nu trebuie sa fie plictisitoare si este mai probabil sa ramaneti cu un program de antrenament daca va place.

3. Faceti din activitatea fizica parte din rutina zilnica

Daca iti este greu sa gasesti timp pentru a face miscare, nu te lasa cu scuzele. Programeaza-ti antrenamentele ca la orice alta activitate majora.

Puteti include si activitate fizica pe parcursul zilei. Luati scarile in loc de lift sau parcati mai departe de magazin. Mergeti inainte si inapoi pe lungimea terenului in timp ce va urmariti copiii facand sport. Luati o pauza pentru a merge la o plimbare la serviciu.

Daca lucrati de acasa, intindeti-va, mergeti pe jos sau urcati scarile cand faceti pauze. Sau puteti face genuflexiuni, fandari sau abdomene. Daca ai un caine, ia-l la plimbare. Puteti merge pe o bicicleta stationara, puteti merge pe jos sau face jogging pe o banda de alergare sau puteti face exercitii de intarire a muschilor in timpul pranzului sau in timp ce va uitati la televizor noaptea.

Cercetarile au descoperit ca statul pe scaun pentru perioade lungi de timp va poate afecta negativ sanatatea, chiar daca efectuati cantitatea recomandata de activitate in fiecare saptamana. Daca stai cateva ore pe zi la serviciu, incearca sa iei pauze regulate pe parcursul zilei pentru a te deplasa, cum ar fi mersul pe jos pentru a lua un pahar cu apa sau ridicarea in picioare in timpul conversatiilor telefonice sau a intalnirilor video.

4. Scrie-ti obiectivele

Vrei sa slabesti? Creste-ti energia? Dormi mai bine? Gestionati o afectiune cronica? Scrie-ti obiectivele. Vederea beneficiilor exercitiilor fizice regulate si notarea obiectivelor pe hartie va poate ajuta sa ramaneti motivat.

De asemenea, poate fi util sa tii un jurnal de exercitii. Inregistrati ce ati facut in timpul fiecarei sesiuni de exercitii, pentru cat timp si cum v-ati simtit dupa aceea. Urmarirea eforturilor dvs. si a progresului pe care il faceti va poate ajuta sa lucrati spre aceste obiective si sa va amintiti ca faceti progrese.

5. Uniti fortele cu prietenii, vecinii sau altii

Nu trebuie sa faci asta singur. Invitati-va prietenii sau colegii de munca sa faca miscare sau sa iesi la o plimbare impreuna. Faceti miscare cu partenerul dvs. sau cu alti cei dragi. Joaca fotbal cu copiii tai. Organizati un grup de vecini pentru a lua cursuri de exercitii la o sala de sport locala sau pentru a face exercitii impreuna prin video virtual.

6. Recompense

Dupa fiecare sesiune de exercitii, acorda-ti cateva minute pentru a te bucura de sentimentele bune pe care ti le ofera exercitiile. Acest tip de recompensa interna va poate ajuta sa va asumati un angajament pe termen lung fata de exercitiile fizice regulate.

Recompensele externe pot ajuta si ele. Cand atingeti un obiectiv important, rasfatati-va cu o noua pereche de adidasi sau cu melodii noi de care sa va bucurati in timp ce va antrenati.

7. Fii flexibil

Daca esti prea ocupat sa faci sport sau pur si simplu nu ai chef, ia-ti o zi sau doua libere. Nu fi atat de dur cu tine daca ai nevoie de o pauza. Important este sa revii in ritm cat de repede poti.

Acum ca ti-a revenit entuziasmul, misca-te! Stabileste-ti obiectivele, fa-l distractiv si felicita-te din cand in cand. Amintiti-va: Activitatea fizica este pe viata. 

Articolul precedentPat Benatar
Articolul următorTyson Beckford

Related Articles

Ultimele articole