Mancare contra tristetii – fii vesela mereu

Mancare contra tristetii – fii vesela mereu

Stiai ca depresia poate fi si efectul unei carente de vitamine? Sau ca poti sa-ti ridici moralul cu untura de peste? Avem, de la natura, cateva „motive” de veselie…
Enjoying the sun
Ce mancam impotriva tristetii?Rasfat si relaxare

* Masaj. Programeaza-ti cate 20 de minute de masaj, de doua ori pe saptamana. Masajul reduce secretia de cortizol, hormonul stresului, sporind numarul si viteza conexiunilor neuronale.

* Asculta muzica. Meloterapia este folosita de multe ori in tratamentul aplicat pacientilor care sufera de depresie. Alaturi de alte terapii ocupationale (pictura, modelarea, muzica), ajuta persoanele introvertite sa se exteriorizeze. Terapia se bazeaza in general pe muzica simfonica, piesele alerte, de exemplu Brahms (Dans ungar), dar orice muzica e buna, cu conditia sa iti inspire momente vesele de viata.

Lumea medicala s-a pus de acord: sentimentele de bucurie si fericire ne ajuta sa traim mai mult si mai sanatos. Din pacate, optimismul nu este intotdeauna suficient pentru inducerea starii de bine. E nevoie si de cateva trucuri naturale pentru alungarea tristetii, usor de gasit si de pus in aplicare.

3 pilule pentru spirit

* Citeste o carte despre visuri si indeplinirea lor („Alchimistul” lui Paulo Coelho) sau una amuzanta („Manuscrisul anonim”, de Debra Ginsberg), mergi cu prietenii la un film distractiv („Smart People”, o noua productie Miramax, cu Dennis Quaid si Sarah Jessica Parker).
* Da o mana de ajutor. Implica-te intr-o actiune de caritate, de voluntariat, planteaza copacei, ajuta-ti o prietena care are copil (fii baby-sitter pentru o zi sau cateva ore), ofera-i unui prieten o mana de ajutor la curatenie, decorarea casei etc. Sunt activitati in care formezi legaturi emotionale puternice cu ceilalti, care iti aduc bucurie si implinire.
* Reaminteste-ti de clipele fericite. Inchide ochii si gandeste-te la o amintire frumoasa, vizualizeaz-o si retraieste-o. Corpul tau va elibera serotonina, scazand in acelasi timp nivelul de stres.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ultimele articole