Este in regula sa te temi de schimbare?

Este imposibil sa exageram felul in care pandemia ne-a schimbat viata. Sansele sunt, chiar in acest moment, sa aveti dreptate in mijlocul acestei schimbari. Poate cititi aceasta postare de pe masa dvs. de masa atunci cand ati fi in mod normal in birou. Poate il inghesuiti dupa o zi lunga de supraveghere a copiilor dvs. pe Zoom. Poate ca il cititi pentru ca va faceti griji ca trebuie sa schimbati locul de munca sau pentru ca v-ati mutat sau pentru ca nu ati putut vedea anumiti prieteni sau familie de mai bine de un an.

Se asteapta ca acest tip de urgenta internationala sa declanseze alarmele noastre in toate felurile. Si totusi, la mai bine de un an in haos, iata-ne. Cumva, am persistat, ajustat si ne-am deschis drumul prin aceasta revolta extraordinara. Totusi, acum, pe masura ce mai multe vaccinuri devin disponibile si restrictiile se modifica, multi dintre noi se confrunta cu un nou tip de frica si incertitudine cu privire la aspectul vietii noastre sau la modul in care am putea ,,reveni” la o forma normala.

Multi dintre noi trebuie sa ia decizii cu privire la intoarcerea la serviciu, trimiterea copiilor nostri la scoala, deciderea a ceea ce facem confortabil si pe cine ne simtim confortabil sa vedem. Chiar daca ne putem simti plini de speranta sau inaltati cu privire la posibilitatea de a ajunge intr-un loc mai bun, putem continua sa ne simtim nelinistiti pentru toate aceste tranzitii.

Inca traim o multime de incertitudine si, dupa cum ne- a demonstrat neurostiinta , creierul nostru este deja rezistent la schimbare. Ne petrecem cea mai mare parte a dezvoltarii aprofundand caile neuronale si stabilind modul in care functioneaza lucrurile, astfel incat o schimbare brusca poate fi amenintatoare. Creierele noastre supuse supravietuirii sunt concepute pentru a percepe schimbarea ca fiind potential periculoasa. Deci, imaginati-va stresul pe care il pune o persoana sa se adapteze la o amenintare reala, cum ar fi o pandemie globala.

Ideea mea aici este ca este normal sa ne simtim rezistenti la schimbare. In acest timp salbatic, ne confruntam cu o amenintare invizibila care ne-a fortat literalmente fie sa ramanem acasa, fie sa pasim intr-o mare de pericole. Deciziile pe care le luam pentru noi si pentru familiile noastre se pot simti coplesitoare. Mai mult, multi dintre noi nu au luxul de a face anumite alegeri si au fost nevoiti sa suporte anumite riscuri pentru sanatatea noastra fizica si mentala.

Datorita faptului ca toate aceste schimbari inevitabile ne sunt aruncate in cale, cel mai bun lucru pe care il putem face pentru noi insine este sa avem compasiune de sine. Trebuie sa ne lasam decupati pentru ca nu avem toate raspunsurile si pentru ca nu ne simtim intotdeauna capabili sa ,,pastram calmul si sa continuam”. De fiecare data cand lovim o intorsatura, primul nostru raspuns pentru noi insine ar trebui sa fie unul de afirmare si acceptare.

Cele trei principii ale autocompasiunii, asa cum sunt subliniate de cercetatorul Kristin Neffinclud bunatatea de sine fata de judecata de sine, atentia asupra identificarii cu gandirea si umanitatea comuna fata de izolare. O modalitate de a ne ajuta prin schimbare este de a practica aceste trei lucruri atunci cand viata ne arunca o curba.

Dragostea de sine

Este foarte dificil sa luam actiuni clare in viata noastra atunci cand mintea noastra supraanalizeaza si critica fiecare miscare a noastra. Modalitatile dure de judecata in care ne tratam si ne evaluam sunt rareori utile, mai ales intr-o criza. In schimb, ar trebui sa ne tratam in continuare asa cum am face un prieten care trece prin aceeasi situatie dificila. Orice provocare cu care ne confruntam ar trebui sa fie intampinata cu o bunavointa de sine si un sprijin care sa ne permita sa avem empatie pentru noi insine si pentru ceea ce traim.

Sanatate mintala

Cand se produce schimbarea, este posibil sa ne declanseze raspunsul la stres, trimitand un semnal catre sistemul nostru nervos care ne poate face sa simtim ca suntem in modul lupta sau zbor. Cand se intampla acest lucru, putem respira adanc si putem adopta o abordare atenta a reactiei noastre. Ne putem aminti ca orice simtim este in regula. Si putem lasa acel sentiment sa treaca langa noi ca un nor peste un munte. Nu trebuie sa ne simtim obligati sa ne lasam lasati purtati de sentimentul sau de toate gandurile ,,ce-ar fi daca” pe care mintea noastra le poate arunca asupra noastra. In schimb, putem face un pas inapoi si le putem recunoaste ca doar ganduri si sentimente si nu ca adevaruri absolute. Ne putem lua timpul necesar pentru a reflecta si a raspunde, dar ar trebui sa ne straduim, de asemenea, sa ne acordam permisiunea de a fi doar in momentul respectiv si de a nu ne depasi.

Empatia

Daca a existat vreodata un exemplu de experienta umana comuna, aceasta este pandemia. Desi fiecare dintre situatiile noastre este personala si unica, toti ne impartasim in acest moment de incertitudine. Cu totii ne luptam cu aceasta cantitate imensa de schimbare. Nu ar trebui sa ne simtim diferiti sau diferiti de nimeni. Nu suntem singuri. Si este atat de important sa fim acolo unul pentru celalalt si sa ne sprijinim unul pe celalalt atunci cand avem nevoie de el. Schimbarea este mai usor de navigat stiind ca ceilalti au fost acolo unde suntem. Chiar si in circumstante fara precedent, exista oameni care gasesc instrumente si solutii care pot fi impartasite ca comunitate. Indiferent de ce, nu trebuie sa ne permitem sa suferim in tacere sau singuri.

Adevarul este ca, atat cat acest an a fost marcat de incertitudine, orice secunda din orice zi ne poate trimite viata pe o alta cale. Nu putem controla toate circumstantele noastre exterioare, dar putem avea un cuvant de spus in raspunsul nostru la aceasta. Si, desi putem fi confruntati cu tot felul de emotii, ne putem intalni intotdeauna cu auto-compasiune.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ultimele articole