Cum lupti cu un sistem imunitar slabit? 5 pasi pentru cresterea imunitatii

Sistemul imunitar este o retea interactiva de organe, celule si proteine care protejeaza organismul de virusuri și bacterii sau orice substanțe străine. Sistemul imunitar functioneaza pentru a neutraliza și elimina agenții patogeni cum ar fi bacterii, virusuri, paraziți sau ciuperci care intră în organism, recunosc și neutralizează substanțele nocive din mediul înconjurător, și lupta împotriva celulelor proprii ale corpului care au modificări din cauza unei boli. Celulele sistemului imunitar provin din măduva osoasă, apoi migrează pentru a proteja țesuturile periferice, care circulă în sânge și în sistemul specializat al vaselor numit sistemul limfatic. Când sistemul nostru imunitar funcționează cum trebuie, nici măcar nu-l observăm. Atunci când performanța sistemului nostru imunitar este compromisă, ne confruntăm cu boala. Pentru ca apărarea naturală a corpului nostru sa ruleze fără probleme, sistemul imunitar trebuie să fie capabil să diferențieze între celulele „sine“ și „non-sine“, organisme și substanțe. Substanțe „non-sine“ sunt numite antigeni, care includ proteinele pe suprafetele bacteriilor, fungilor și virusurilor. Cand celulele sistemului imunitar detectează prezența unui antigen, sistemul imunitar aduce la suprafata amintiri stocate în scopul de a se apăra rapid împotriva agenților patogeni cunoscuți. Lucrul uimitor la sistemul imunitar este că este în mod constant se adapteaza și învata, astfel încât organismul poate lupta impotriva bacteriilor sau virusurilor care se schimba in timp. Există două părți ale sistemului imunitar - sistemul nostru imunitar înnăscut care funcționează ca o apărare împotriva agenților patogeni și a obiectivelor noastre adaptive ale sistemului imunitar patogeni foarte specifice cu care organismul este deja în contact. Aceste două sisteme imunitare se completează reciproc, în orice reacție la un agent patogen sau substanțe nocive. Atunci când cautati modalități de a stimula sistemul imunitar, va oferim aceste 10 plante, suplimente și uleiuri esențiale.
  1. Echinacea
Mulți dintre constituenții chimici ai echinaceei sunt puternice stimulente ale sistemului imunitar, care pot oferi o valoare terapeutică semnificativă. Cercetările arată că unul dintre beneficiile cele mai semnificative ale plantei echinacea sunt efectele sale atunci când este utilizata la infecții recurente. Un studiu publicat în 2012, a constatat ca echinacea a prezentat efecte maxime asupra infecției recurente, și efectele preventive au crescut atunci cand participantii au folosit echinaceea pentru a preveni raceli comune. Un studiu din 2003 efectuat la Universitatea din Wisconsin Medical School a constatat că echinacea demonstrează activități imunomodulatoare semnificative. După trecerea în revistă a câtova zeci de experimente umane, cercetatorii indica faptul ca echinacea are mai multe avantaje, printre care imunostimulare, în special în tratamentul infecției acute a tractului respirator superior.
  1. Socul
Boabele și florile de plante au fost folosite ca medicament de mii de ani. Hipocrate, „parintele medicinei“, a înțeles că această plantă a fost cheia pentru modul de a stimula sistemul imunitar. Socul are o gama larga de beneficii pentru sanatate, inclusiv capacitatea sa de a lupta împotriva răceli, gripei, alergiilor si inflamatiilor. Mai multe studii indică faptul că socul are puterea de a stimula sistemul imunitar, mai ales că acesta s-a dovedit a ajuta la tratarea simptomelor de gripă si raceala.
  1. Probioticele
Deoarece guta este o cauza majora a sensibilităților alimentare, bolilor autoimune și dezechilibrului imunitar sau un sistem imunitar slăbit, este important sa se consume alimente probiotice si suplimente. Probioticele sunt bacterii bune care ajuta digestia cu nutrienti care stimuleaza detoxifierea colonului si sprijina sistemul imunitar.
  1. Ghimbir
Medicina ayurvedică s-a bazat pe capacitatea ghimbirului de a stimula sistemul imunitar înainte de istoria înregistrată. Se crede că ghimbirul ajută la descompunerea acumularii de toxine în organele noastre, datorită efectelor sale de încălzire. Este, de asemenea, cunoscut pentru a curăța sistemul limfatic, rețeaua noastră de țesuturi și organe care ajuta corpul sa scape de toxine, deșeuri și alte materiale nedorite.
  1. Vitamina D
Vitamina D poate modula răspunsurile imune înnăscute și adaptive și un deficit de vitamina D este asociat cu autoimunitatea crescuta precum și o sensibilitate crescută la infecții. Cercetările arată că vitamina D lucrează pentru a menține și a promova toleranța imunitatii protectoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here