Beneficiile meditatiei pentru a o practica in fiecare zi

Meditatia este o practica budista straveche care a existat de secole ca o modalitate de a centra mintea si corpul. Beneficiile meditatiei, atunci cand este practicata in mod regulat, sunt multe. Cu sfaturi practice despre cum sa incepeti sa meditati, acest ghid cuprinzator va va ajuta sa incorporati practica meditativa in viata de zi cu zi.

Obiectiv tinta? Sanatate mentala si fizica mai buna prin meditatie.

Multe practici meditative diferite va pot ajuta sa va imbunatatiti sanatatea mentala si fizica. Acest lucru are ca rezultat, de obicei, o calitate mai buna a vietii si un sentiment general de zen.

Iata cateva dintre beneficiile pentru sanatate ale meditatiei:

1. Meditatia zilnica poate imbunatati sanatatea mintala

Meditatia poate ajuta la prevenirea ratacirii mintii in zone negative sau traumatice prin promovarea constientizarii de sine si a existentei in momentul prezent.

Tehnicile de meditatie Mindfulness te pot ajuta sa inveti sa faci fata factorilor de stres mental care patrund in viata de zi cu zi.

Conform studiilor neuro-stiintifice, meditatia poate reduce cortizolul (hormonul stresului). De asemenea, poate atenua simptomele depresiei si tulburarilor de anxietate si poate stimula atat sistemul imunitar, cat si starea de spirit.

2. Programele de meditatie pot imbunatati starea fizica

Studiile arata ca practicarea regulata a meditatiei poate reduce ritmul cardiac si scadea tensiunea arteriala. Potrivit unui studiu de la Harvard Medical School , practicile de meditatie mindfulness reduc riscul de boli de inima sau probleme in timp. Amintiti-va sa „creati” un spatiu de meditatie linistit pentru a va face timp pentru tine.

3. Sesiunile de meditatie pot imbunatati calitatea somnului

Meditatia poate creste productia de melatonina, hormonul somnului. Acest lucru va duce la atenuarea simptomelor de insomnie si la imbunatatirea calitatii somnului.

Intr-adevar, somnul de proasta calitate poate duce la probleme generale de sanatate, iar meditatia este doar una dintre multele modalitati de a imbunatati igiena somnului. Meditatia este o solutie recomandata pentru a (re)gasi somnul .

4. Antrenamentul de meditatie poate ajuta la gestionarea durerii

Meditatia de scanare corporala implica scanarea mentala a corpului pentru senzatii fizice. Scopul acestui exercitiu este sa-i acorde mai multa atentie si sa-i permita mintii sa proceseze aceste senzatii.

Acordarea timpului creierului tau sa recunoasca si sa proceseze durerea te poate ajuta sa o intelegi mai bine.

Unele cercetari arata ca practicarea meditatiei timp de cateva minute pe zi poate ameliora balonarea si durerea asociate cu problemele digestive.

In plus, indiferent de formele de meditatie sau tipurile de meditatie practicate, rezulta in general urmatoarele beneficii:

  • Meditatia ajuta la cresterea capacitatii de concentrare.
  • Reduce simptomele si nivelul de stres.

5. Meditatia de bunatate iubitoare poate imbunatati stima de sine

Cunoscuta si ca meditatie Metta , aceasta forma de meditatie este centrata pe compasiune. Il inspira pe meditator sa simta dragoste si sa arate bunatate fata de toti cei din viata lor. Chiar si pe cei pe care ii considera dusmani.

Scopul meditatiei este de a cultiva emotii pozitive care pot sterge gandurile si sentimentele negative care provoaca stres.

Imbunatatirea stimei de sine prin meditatie poate creste, de asemenea, compasiunea si reduce agresivitatea. Imbunatatirea relatiilor cu ceilalti.

6. Meditatia poate ajuta sa faci fata situatiilor dificile

Cursurile regulate de meditatie pot modifica modul in care tratati stimulii. Acest lucru va va permite sa faceti alegeri implicite mai sanatoase.

Intr-adevar, studiile stiintifice au aratat ca sesiunile de meditatie pot produce modificari structurale care pot sta la baza beneficiilor aparent eterice:

  • Calm
  • Concentratie
  • Si satisfactie.

Intr-un alt studiu de la Harvard, cercetatorii au descoperit ca cateva saptamani de terapie de reducere a stresului bazata pe mindfulness (MBSR) au crescut grosimea corticalei in anumite zone ale creierului. In acest caz, responsabilii:

  • Din memorie.
  • de invatare
  • Prelucrare autoreferentiala
  • Si reglarea emotionala.

De asemenea, a aratat o scadere a volumului celulelor din amigdala; partea a creierului responsabila de anxietate, stres, tulburare obsesiv-compulsiva si frica.

Care sunt diferentele dintre meditatie si mindfulness?

Mindfulness este constientizarea care apare din atentie, intentie, moment prezent si non-judecata. In timp ce meditatia este practica de integrare a atentiei in mod formal si intentionat, uneori in forme mai putin traditionale, cum ar fi meditatia pe jos sau meditatia transcendentala .

Articolul precedentLuis Miguel
Articolul următorMike Ditka

Related Articles

Ultimele articole